Sensorinis kambarys

Sensorinis kambarys – tai specialiai įrengta erdvė, kurioje vaikas gali lavinti įvairius jutimus: garsus, šviesas, kvapus, lytėjimo paviršius, judesio pojūčius. Ši aplinka ne tik ramina ir padeda vaikui atsipalaiduoti, bet ir aktyvina jo dėmesį, skatina smalsumą, bendravimą bei kalbinę raišką. Logopedinių pratybų metu sensorinis kambarys tampa ypač vertinga pagalbine priemone. Vaikams, turintiems kalbos ir komunikacijos sunkumų, dažnai būdingas padidėjęs ar sumažėjęs sensorinis jautrumas, todėl sensorinė aplinka padeda sukurti erdvę kurioje lengviau pasiekti logopedinius tikslus.
Mokyklos logopedė užsiėmimų metu pritaiko įvairias – nuo artikuliacinės mankštos, garsų diferencijavimo iki kalbos supratimo bei rišliosios kalbos ugdymo sensorines priemones. Garsų mokymą deriną su tam tikrais sensoriniais dirgikliais: pvz. garsas „š“ – kai klausomės tyliai šniokščiančio vandens, garsas „p“ – kai jaučiame šiurkštesnį, briaunotą paviršių, garsas „b“ – kai jaučiame slidų, šaltą paviršių ir pan. Taip vaikas geriau įsimena garsus, susieja juos su konkrečiais pojūčiais, mokosi juos diferencijuoti sakytinėje ir rašytinėje kalboje.
490951032_1260060785460303_3869335374463642365_n 491973070_1260060775460304_420625346961546860_n 491086653_1260060672126981_4133938533524411989_n 490758357_1260060588793656_3795868961149700172_n 491999885_1260060555460326_796375931245266515_n 492154493_1260060448793670_5363734429859395781_n 491974433_1260060455460336_6281944921413060405_n 491998875_1260060665460315_3718069569171925480_n
This entry was posted in Naujienos. Bookmark the permalink.