Žiema… Šiuo nuostabiu metų laiku galime patirti daug fantastiškų nuotykių, aktyviai, kūrybiškai praleisti laiką, tad visą savaitę priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo grupių auklėtiniai atliko įvairius eksperimentus panaudojant STEAM metodus.
• „Stebuklingos snaigės“
Vaikams ant stalo buvo pateiktos šios priemonės: buteliukas šalto vandens, stiklinė šilto vandens, druska, spalvotas popierius. Vaikai į du skirtingus indelius supylė šiltą ir šaltą vandenį, įdėjo druskos ir stebėjo kuriame indelyje druska greičiau ištirps. Pasiėmę po juodos spalvos popieriaus lapą vaikai piešė snaiges su vandeniu, kuriame buvo ištirpinta druska. Vaikai išsiaiškino, kad „Stebuklingas snaiges“ gali pamatyti kai išdžiūsta piešinys. Eksperimentas pavyko.
• „Sniego audra stiklainyje“
Vaikai į stiklainį pylė aliejaus. Atskirame inde sumaišė baltus dažus su šaukštu vandens. Dažus supylė į stiklainį su aliejumi. Sulaužė šnypščiančią tabletę į kelias dalis ir po vieną gabalėlį metė į stiklainį su skysčiais. Toks baltų dažų judėjimas atrodė kaip maži burbuliukai, kurie primena sniego audrą.
• „Kibkit, žuvelės, didelės ir mažos“
Vaikai visi kartu tyrinėjo ledo savybes, išsiaiškino, kad ledas – kietas, skaidrus, šaltas, tirpstantis, dėjo ledo gabaliukus į dubenį su vandeniu, tada paėmę „meškerę“ bandė ištrauktį „žuvį“ (ledo gabaliuką) iš vandens. Deja, nieko nepavyko, tada pabandė pabarstyti ledo gabaliukus druska ir bandymas pavyko, kibo „žuvelės“ didelės ir mažos. Tyrinėjimus pakeitė meninė veikla. Eksperimento pabaigoje likusius ledo gabaliukus vaikai dažė guašu ir stebėjo kaip gražiai liejasi spalvos.
• „Sniego laboratorija“
Atsinešę sniego į grupę, vaikai jį tyrinėjo visais savo pojūčiais, o po to piešė ant sniego guašu. Vaikai išsiaiškino sniego savybes ir sužinojo, kada sniegas tirpsta, kuo jis kvepia, kokia jo spalva, kada pavirsta vandeniu ir kokiomis sąlygomis vėl sušąla į ledą ir kodėl sniego negalima valgyti. Ištyrinėję sniegą, vaikai statė sniego pilis ir piešė ant jo gabalėlių. Vaikams labai patiko neįprastas piešimas, jie ne tik džiaugėsi savo ir draugų darbais, bet ir noriai pasakojo, ką nutapė.
Šiuose eksperimentinėse veiklose vaikai galėjo išbandyti įvairias medžiagas, stebėti įdomias chemines reakcijas. Šie bandymai ne tik lavina mažųjų kūrybiškumą, smalsumą, bet ir sensorinius įgūdžius, vaizduotę bei chemijos žinias.