Žiemos eksperimentai

Žiema… Šiuo nuostabiu metų laiku galime patirti daug fantastiškų nuotykių, aktyviai, kūrybiškai praleisti laiką, tad visą savaitę priešmokyklinio ir ikimokyklinio ugdymo grupių auklėtiniai atliko įvairius eksperimentus panaudojant STEAM metodus.
• „Stebuklingos snaigės“
Vaikams ant stalo buvo pateiktos šios priemonės: buteliukas šalto vandens, stiklinė šilto vandens, druska, spalvotas popierius. Vaikai į du skirtingus indelius supylė šiltą ir šaltą vandenį, įdėjo druskos ir stebėjo kuriame indelyje druska greičiau ištirps. Pasiėmę po juodos spalvos popieriaus lapą vaikai piešė snaiges su vandeniu, kuriame buvo ištirpinta druska. Vaikai išsiaiškino, kad „Stebuklingas snaiges“ gali pamatyti kai išdžiūsta piešinys. Eksperimentas pavyko.
• „Sniego audra stiklainyje“
Vaikai į stiklainį pylė aliejaus. Atskirame inde sumaišė baltus dažus su šaukštu vandens. Dažus supylė į stiklainį su aliejumi. Sulaužė šnypščiančią tabletę į kelias dalis ir po vieną gabalėlį metė į stiklainį su skysčiais. Toks baltų dažų judėjimas atrodė kaip maži burbuliukai, kurie primena sniego audrą.
• „Kibkit, žuvelės, didelės ir mažos“
Vaikai visi kartu tyrinėjo ledo savybes, išsiaiškino, kad ledas – kietas, skaidrus, šaltas, tirpstantis, dėjo ledo gabaliukus į dubenį su vandeniu, tada paėmę „meškerę“ bandė ištrauktį „žuvį“ (ledo gabaliuką) iš vandens. Deja, nieko nepavyko, tada pabandė pabarstyti ledo gabaliukus druska ir bandymas pavyko, kibo „žuvelės“ didelės ir mažos. Tyrinėjimus pakeitė meninė veikla. Eksperimento pabaigoje likusius ledo gabaliukus vaikai dažė guašu ir stebėjo kaip gražiai liejasi spalvos.
• „Sniego laboratorija“
Atsinešę sniego į grupę, vaikai jį tyrinėjo visais savo pojūčiais, o po to piešė ant sniego guašu. Vaikai išsiaiškino sniego savybes ir sužinojo, kada sniegas tirpsta, kuo jis kvepia, kokia jo spalva, kada pavirsta vandeniu ir kokiomis sąlygomis vėl sušąla į ledą ir kodėl sniego negalima valgyti. Ištyrinėję sniegą, vaikai statė sniego pilis ir piešė ant jo gabalėlių. Vaikams labai patiko neįprastas piešimas, jie ne tik džiaugėsi savo ir draugų darbais, bet ir noriai pasakojo, ką nutapė.
Šiuose eksperimentinėse veiklose vaikai galėjo išbandyti įvairias medžiagas, stebėti įdomias chemines reakcijas. Šie bandymai ne tik lavina mažųjų kūrybiškumą, smalsumą, bet ir sensorinius įgūdžius, vaizduotę bei chemijos žinias.
421894934_945066553626396_3176439782151991562_n 421890238_945066980293020_2382886649108850652_n 424972319_945066890293029_4390736516216368156_n 421969923_945066313626420_1582875248999034337_n424595545_945066590293059_4109864573704420358_n (1) 424594331_945067590292959_8660376498162402287_n 421906007_945066666959718_6228584032709492456_n 421904259_945067226959662_4819877098818174582_n
425023229_945066703626381_7987350010243231523_n 421996892_945066676959717_7484773371764055836_n 421926280_945068100292908_1994027653551531291_n 424621546_945066460293072_5870405326081101869_n
This entry was posted in Naujienos. Bookmark the permalink.